W124 300tdt

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja kimmo l » 14.10.2013 15:32

Tarkoitatko ns, haihdutusrakkuloita... en sin voi olla syy liian paksu kerros... ja sitten ensimmäisen ja toisen välissä liian lyhyt aika...
automaaleilla koostumis hieman toinen , siksi harvoin pohjamaali tekee rakkuloita.

Mitä käytät ohenteena voi vaikuttaa paljonkin tuohon ilmiöön..

siis se alimmainen karros jää märäksi ja vetäset uuden pintaan ,siitä mee pinta ns. kiinni pohjalla märkää, niin rupee haihtumaan ja ei kerkee enään pinta sulkeutua , syntyy kraateri :D

kokeiles tinneriä tai ruiskuohenetta, vois ratkaista obgelman tai vedä pensselillä ilman ohennetta.
Avatar
kimmo l
VasuriUralisti
 
Viestit: 51
Liittynyt: 21.08.2013 13:52

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja veskola » 14.10.2013 16:53

Heti tuli rakkuloita ja paljon kun veti ekan kerroksen :shock: Pitää varmaan videoida seuraava kokeilu.

Ohenne on sitä kun tuohon suositeltiin, pitää tarkistaa.
Avatar
veskola
 
Viestit: 111
Liittynyt: 01.08.2013 22:32

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja kimmo l » 14.10.2013 17:37

Vai ettei vaan olisi silokonia..... :roll: , tai letkuissa öljyä tms....

Jos joku holvannut joskus tiivisteisiin silikoni niin se leviää aika pahasti ja toimii vielä vuosienkin päästä hylkivänä aineenna kun maalailee.. siis parasta mitä voi tehdä maalarille.. :pain10:

Kokeiles seuraavalla kerralla pyyhkiä isommalta alalta(rasvanpoistolla) vai uutta peltiäkö , tuleeko siihenkin vai vanhan läheisyyteen... :icon_scratch:
Avatar
kimmo l
VasuriUralisti
 
Viestit: 51
Liittynyt: 21.08.2013 13:52

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja veskola » 14.10.2013 17:52

No kun ei ole, puulautaankin ilmestyi samat kraaterit ja muilla maaleilla ei mitään ongelmaa. Akan tissiin meinaan kokeilla seuraavaksi, ei ole silikoonia varmasti. Uuteen irtopellinpalaan sama juttu, semmoseen jonka hioin epäkeskolla ensin. Autossa oli tuoreita hiontavärisiä kohtia, niihin kraateria, sitten oli hammerilla justiinsa maalattua pohjassa, siihen ihan samat raaterit.

Toi tuli siis ihan täyteen niitä, ei sinne tänne vaan ihan täyteen.

Akryyliohenne, sen takia kai kun myyjä suositeli ja kai senkin takia kun ei juuri muuta sopivaa ollut. Pitää tarkistaa emailista. Mikä muuten mahtaa olla akryyliohenteen ja tinnerin ero ?

Ei kai se auta kun harjoitella tallin seinään...

http://sdrv.ms/19MNjQ0
Avatar
veskola
 
Viestit: 111
Liittynyt: 01.08.2013 22:32

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja kimmo l » 14.10.2013 19:25

Tuossa on nyt 1+2=4.... :icon_scratch:

Jokin aineista ei sovi... vaikuttaisi kyllä , että ohenne.. :| , kokeiles ilman ohennetta tai jos sulla on tinneria lorauta sitä..
Avatar
kimmo l
VasuriUralisti
 
Viestit: 51
Liittynyt: 21.08.2013 13:52

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja mersuperkaamo » 15.10.2013 09:01

oliko iso kompura käytössä kun maalasit, se on mahoto vetää kosteutta näillä keleillä, onhan sulla hyvät suodattimet säiliön ja ruiskun välissä sekä vedenerottimet ;)
mikä öljy kompurassa :roll:
mersuperkaamo
 
Viestit: 16
Liittynyt: 18.08.2013 18:38

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja veskola » 15.10.2013 09:08

Samalla kompuralla maalattu kuin ennenkin ja kahdet erottimet välissä. Aineetkin pitäisi sopia keskenään kun myyjä niitä on ehdottanut, tosiaan tuota se käski käyttää sähköpostissa. En tiedä, taidan heittää 5 litran pänikän roskiin ja ostaa vesiohenteista tilalle, sillä onnistui hyvin :D

Eikös nuo kraaterit pitäisi tulle pensselilläkin jos on aineissa vika :shock: täytyy kokeilla, mutta kun ei jaksaisi säätää.

Käynpäs ostamassa vielä uudet letkut, vaikka noillahan minä olen puhaltanut hiekkaa ja maalannut useamman vuoden. Jos sieltä jotain vettä tulisi niin ei luulisi jatkuvalla syötöllä ja olisiko noi hiontavärit, happovärit ja hammerlite täysin tunteettomia sille samalle ? Pari kolme vuotta sitten maalasin lakkaakin ja jopa se onnistui ihan...no ilman kraateria. Ilma ja lämpöhän kyllä on mitä on, kompura on kuitenkin siellä lämpimällä puolella, eli imee periaatteessa sisäilmaa. Toki se lämpö ei nyt kovin hyvä ole, mutta minkäs tekee kun kesä meni ja vihelsi mennessään. SKG golfia kuitenkin maalattiin silloin keskellä talvea.

Telatakin sen voisi, mutta karua jälkeä kun telaa noita ovenpieliä.
Avatar
veskola
 
Viestit: 111
Liittynyt: 01.08.2013 22:32

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja mersuperkaamo » 15.10.2013 14:33

kokeileppa laittaa siihen maalin sekaan silistoppia ja pyyhit sen maalattavan pinna tarkasti puhtaaksi :) ja anna kuivaa se pinta ensin ennen kun alat maalaamaan sitä pyyhkimisen jäläkeen :roll:
mersuperkaamo
 
Viestit: 16
Liittynyt: 18.08.2013 18:38

Re: W124 300tdt

ViestiKirjoittaja veskola » 15.10.2013 16:10

Laitoin maalipurkin sähkölangalla kiinni betonimyllyn sisään ja annoin veivata puolituntia. Putsailen kompressorin säiliötä ja veden erottimia tässä ohessa. Säädetään ja testaillaan. :jerk:

Haittaisko se jos vedän aluksi ihan ohkasen hunnun oikein lirulla aineella, joka saa sitten kuivua rauhassa ? Vai käykö siinä sitten väyryset ja koko maali irtoaa tuosta hunnusta kerralla ?

On minulla täällä myös seinänmaalausprojekti samaan aikaan, remonttiässällä. Voisi vaikka harkita maalin päittäinvaihtoa :D
Avatar
veskola
 
Viestit: 111
Liittynyt: 01.08.2013 22:32

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron