Ahtimen vaihtamiseen liittyvää |
Koneen huohotus |
|
Ahdinta laiteltiin joulukuussa pihalla paikalleen ja viimeisin ruuvaus tapahtui
iltahämärissä 28.11.2004. Ilmansuodatin jäi pakoputken pätkistä kyhätyn putken
päähän, joka kiinnitettiin nippusiteillä :-)
Huohotusputken jatkoksi jäi metrin pätkä öljyletkua, joka ohjattiin lokasuojaan.
Uudella ahtimella on nyt ajettu XXX km [217 556 km]. Kevään ensimmäinen päivä 25.3.2004 ja
lämpötila nousi vihdoin 10 asteeseen, joten oli aika katsella tekeleitä. Pelkona
persiissä oli ilmaputken ruostuminen sisäpuolelta, ulkopuoli oli selvästi ruosteessa.
Putkeahan ei ollut suojattu mitenkään.
|
|
|
Muutama kuva putken ulkopuolelta, teiden suolaus juupa juu...
|
|
|
|
|
|
Kuvassa on näkymä ahtimelle menevästä putkesta, sisältä putki on onneksi
lähes tuliterässä kunnossa. Ilmansuodatin toimii loistavasti, putken sisäreuna
on putipuhdas.
|
|
|
|
|
|
Kuvassa on näkymä alkuperäinen huohotusputken pätkä, jonka päässä vielä öljyämätön K&N suodatin
|
|
|
Venttiilikopan huohotusliitin, 19 mm. Tuon tilalle olisi tarkoitus hommata sellainen, jolla letkun saa tulemaan eteenpäin koneelta. Nyt sekä letku että suodatin lähtevät siihen suuntaan, johon alkuperäisessäkin koneessa (taakse ja vasemmalle).
|
|
|
Suihkutetaan öljyä, odotetaan 20 minuuttia ja suihkutetaan mahdolliset valkoiset pilkut piiloon.
Kannattaa suihkuttaa mieluummin liikaa.
|
|
|
Huohotussuodatin paikoillaan...
|
|
|
Ilmaputkelle pintaa
|
|
|
Taas olisi suodatin paikoillaan...
|